Vems misslyckande?

Idag kom resultatet från omtentan i sjukdomslära. Första gången klassen skrev den (ca 35-40 personer) hade sju godkänt, och tyvärr blev resultatet lika även denna gång. Typ åtta godkända av ca 30 personer...

Att en del får underkänt är normalt, så brukar det se ut, men nu börjar jag undra på riktigt vems misslyckande detta är...
Det är mer än 75% som fått underkänt och det känns bara inte rätt, jag vet att de flesta i klassen pluggar hårt - framförallt till omtentorna.

Kanske är det nivån på tentan som är fel, jag vet inte. Det jag däremot VET är att många av tentafrågorna är skriva på ett sådant sätt att de kan tolkas olika, det är alltså svårt att förstå vad den som skrivit frågorna vill få fram... Det är en synpunkt som jag också VET att en del av oss i klassen framfört.
Om man inte vill tro på att felet ligger hos lärarna kan man ju alltid skylla på klassen, att mer än 75 % är för, ja vadå, korkade (?) för att lära sig...

Ja, hur som helst... Det blir en andra omtenta för större delen av klassen! Oflyt kan man lugnt säga! (Och nej, jag är inte bitter!)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0