Stolt

Oj vilken dag!

Igårkväll hade jag ångest eftersom jag skulle vara på CT (Datortomografen) hela den här veckan, det innebär att det var dags att börja sätta PVK (nål, kort och gott). Det är inget jag gjort jättemycket, även om jag blivit examinerad i det, och egentligen tycker jag att det är riktigt kul - om man får säga så. MEN... mitt problem är att jag oroar mig så mycket över patientens upplevelse, om denne känner sig bekväm eller inte, att det låser sig och istället blir jag ett nervvrak!!
Strax innan lunch idag samlade jag ändå ihop mig och satte första PVK'n på riktigt länge, och tänka sig - det gick jättebra. Jag behöll lugnet och koncentrerade mig djup på min uppgift vilket gjorde att de följande "uppdragen" gick lika bra. En stor eloge till mina fina och duktiga handledare på Aleris röntgen, Täby.

Så inför morgondagen tänker jag inte vara ett nervvrak, utan bara stolt över mig själv att jag kommit över en mycket hög tröskel.


Nu har jag i alla fall precis ätit. Det blev rotfrukter med rosmarin och baconlindad kyckling i ugn, med en enkel men god sås på crème fraîche, honung och sweet chili.
Första gången jag åt denna combo var hos en vän till mig när hon bjöd mig på middag, och det var såååå gott!!

Resten av kvällen ska jag plugga och skriva lite inför en redovisning på fredag. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0