Ta kommandot och bete dig som folk!!

Det debatteras dag ut och dag in just nu om skillnaden mellan män och kvinnor i samhället. På olika sätt och i olika forum kommer det hela tiden upp nya saker som "kränker" eller "diskriminerar" det ena eller det andra könet.
Det känns som en trend just nu, att komma på så många olikheter mellan könen som möjligt och sedan försöka bryta ner dem för att göra oss allt mer lika, eller "jämställda".

Att han och hon ska bli hen är inte alls en trend jag tänker följa, jag tror inte på ett ord för oss alla.
Jag förstår inte varför vi måste sträva efter att vara så lika eller ha det så lika? I dom flesta fall tror jag att vi får det vi jobbar för, om vi utbildar oss, jobbar hårt och är ambitiösa får vi nog en lön därefter - oavsett kön!
Om vi tar kommandot över våra liv och bestämmer oss för att vara lyckliga och satsa på våra mål så tror jag också att många av oss kommer nå dom.


Vad gällande upploppen härom veckan...
Att kasta sten, bränna bilar och härja runt är enligt mig helt fel väg att gå för att få fram ett budskap eller försöka påverka.
Det är aldrig okej att förstöra och vandalisera, aldrig. Men det är alltid okej att debattera och argumentera sakligt!


Det är dags att öppna ögonen, skärpa till sig och bete sig som folk! Forma drömmar och mål, och till sist: sluta vara så lättkränkt och skylla sin egen situation på andra. Se till att påverka, men gör det på ett smart sätt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0