Ett utdrag ur min bok...

Just nu sitter jag och försöker få rätsida på koagulationsprocessen - vad som händer och vilka faktorer osv som är aktiva och medverkande då blodet koagulerar. Kort och gott.

Det är många fina ord, och många olika analyser att lära sig, som inte bara har med koagulationsprocessen att göra.

Här är en av instuderingsfrågorna:
Vad är skillnaden mellan fB-Glukos och B-HBA1c?

Min uppfattning är att detta är rena grekiskan om man aldrig läst om det innan, men nu börjar små pusselbitar falla på plats, tack och lov!



Kommentarer
Anonym

Skillnaden mellan fB-glykos och B-HBA1c är att det först nämnda är blodsocker nivån just vid det tillfället medan det andra är ett glykosmedelvärde under 2-12 veckor före provtagningen.

2013-02-27 @ 00:34:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0