I väntans tider...

Ja, jäklar vad hösten och första delen av vintern har gått fort... 
När jag bloggade sist hade två nya kurser börjat,  VFU3 och Specifik omvårdnad 2, och nu när jag skriver är en av dessa avslutade. Jag gjorde min sista praktikdag (för den här gången), med inriktning på datortomografi, i fredags. Så nu är jag ledig fram till den 9:e januari om jag inte minns fel. Superhärligt!

Nu är det snart julafton och alla paket är inslagna. Jag hade en vision om att alla paket skulle gå i silver i år och blänka fint under granen, men när tre paket var inslagna rev jag upp allt och började om. Jag kände mer för något lugnare och rejält, så istället blev nästan alla paket inslagna i en mustig röd färg med brett silvrigt band. Det blev snyggt!

Idag har jag och mamma börjat förbereda maten inför julafton, jag har ju aldrig varit speciellt duktig i köket men med stigande ålder (inte för att jag är kvinna) känns det mer som en plikt, eller kanske fin tradition, att jag kan laga och förbereda alla maträtter som krävs för ett komplett julbord. Därför övar jag för fullt nu. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0