Fyra bilder och fyra historier

Visst är det kul hur hur vissa saker kan få en att slungas tillbaka till ett visst minne eller till en känsla?

Dessa fyra bilder är tagna nu i veckan, men de får mig att tänka tillbaka på så mycket annat.

Första bilden på mig i regnjacka: Då tänker jag på Spanien-semestern förra sommaren - för det var då jag köpte den. Och jag hade verkligen nytta av den när vi kom hem till Sverige igen.

Andra bilden på vatten och träd: är tagen vid Strandvägen i Kungsängen, men får mig att tänka på sommarstugan och vattnet däromkring. Hur skönt det är att sitta på en sten och titta ut över vågorna.

Tredje bilden på min ring: Den får mig att tänka på en vän som betyder mycket men jag tänker också på alla (fyra) bröllop jag ska på i vår/sommar.

Fjärde bilden på mig: Får mig att tänka på mamma, eftersom jag lånat den fina tröjan på bilden av henne. Jag tänker också på allt plugg, för jag ser så trött ut på bilden. Precis som jag känt mig den senaste tiden...


Tänkarna kan spinna iväg hur långt som helst...
Jag som har bildminne borde kanske fylla min vardag med fler glada bilder när humöret sjunker. Det tror jag på!

Det är väl trots allt som man säger: En bild säger mer än tusen ord!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0