Drivhus/Växthus/Paviljong

En dröm jag haft i många år är att bygga ett drivhus, eller växthus kanske man kallar det.
Jag vet inte riktigt... Det är en blandning av ett växthus och paviljong, men idén tror jag från början kommer från det man kallar Drivhus.
Jag är inte säker...

Hur som helst är jag ute efter ett växthus som också kan användas som matsal och uterum, så det behöver vara stort.
Det skall vara massor av vackra blommor, några som slingrar sig upp i taket, som ger en ombonad känsla - men samtidigt ska det kännas luftigt och ljust. En matgrupp med minst åtta bekväma stolar med ett rejält bord och vid sidan av detta ska en liten myshörna finnas, antingen med soffor eller några fåtöljer. Både och kanske...

Åh, denna idé har jag haft så länge nu och ju mer jag tänker på det desto mer beslutsam blir jag att det ska förverkligas en dag, när jag flyttat till hus.

Här är några bilder som inspirerar mig...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0