Dag tre

Idag är jag lite mer harmonisk än igår, trots att studietiden för dagen inte är över.
Jag ska läsa ett kapitel om Cellen och sedan skriva rent mina anteckningar.

För att förklara lite av det jag skrev i förra inlägget.....
Vi gör olika läkarbesök nu i början och sedan i slutet av sista studieåret för att dels se om kroppen påverkats av strålning under tiden vi studerar och dels för att vi ska kunna vaccinera oss. Som student i det området jag har valt (och även de som studerar till sjuksköterskor, läkare m.m.) erbjuder KI ett visst vaccinationsprogram, vilket jag tycker är toppen! Att vistas i sjukhusmiljö dagligen kan ju föra med sig att man har större risk att smittas av olika sjukdomar, om man inte ser till de hygienisk föreskrifter som finns.
Jag tror att jag är vaccinerad mot det mesta, men vet att jag aldrig slutförde min senaste vaccination som var mot heptit A och B. Jag tog de första två sprutorna och fick ett A-skydd, men nu tror jag att jag har väntat för länge på sista sprutan så jag är rädd att jag får ta om allt.
Sjukhuskläderna som jag skrev om är mer som skyddskläder när vi senare kommer öva att flytta patienter och andra typer av labrationer, det ser ut som kläder man ser hos personalen på sjukhus, fast dessa är gjorda av lite tjockare och stabilare papper.

Nu måste jag sätta igång, så jag hinner ta lite kväll och varva ner ett tag innan sovdags.

Kram på er



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0