Visste ni?

Visste ni att jag ääälskar att lyssna på musikstycken endast spelade på piano eller flygel. Jag kan pinsamt nog inte skillnaden, men jag tror att det är en liten liten skillnad hur de är uppbyggda? Rätta mig om jag har fel!

Jag har alltid önskat att jag kunde spela vackra stycken, men har aldrig tagit en enda lektion.
Det är något magiskt med musiken som framställs, den kan låta så ledsen, orolig och läskig.... Men på samma instrument kan man spela vackra melodier som ger en känsla av hopp, lycka, glädje och enorm kärlek.
Tyvärr har jag inte så många i min umgängeskrets som kan spela. Men en dag, när jag har flyttat till mitt drömhus, ska en stor vit flygel få en hedersplats i ett stort ljust rum. Kanske med utsikt mot havet. Bättre kan det inte bli!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0