Visste ni...

Visste ni att jag hatar när locket på matlådorna blir kladdiga av mat?
Jag har en förmåga att skaka runt min matlåda i väskan, på väg till skolan, så att locket alltid blir jättekladdigt.
Men för att slippa det har jag ett knep!
Innan jag sätter på locket så lägger jag ett lager plastfolie som sedan sticker ut lite på kanten när man stängt matlådan.
När man sedan kommit fram dit man ska kan man bara ta bort den geggiga plasten och så har man fortfarande ett rent lock.
Som om inte detta vore nog så gillar jag inte heller själva ordet matlåda. Det låter fult och äckligt och jag får bara lukten av tusen elevers matrester i näsan.

Detta var dagens bikt! Knäppt kanske, men sant!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0