Upp i bergen - Ronda

Hej
Nu sitter jag med ett glas Rosé i ena handen och en vattenmelon i den andra. Det är runt 35 grader i skuggan och det är helt omöjligt att ha kläder på sig. Man svettas i ALLT! 
Igår var vi på stranden hela dagen och mot kvällen var vi i hamnen (Puerto Banus) och åt middag. Det är alltid lika härlig att strosa runt där och titta på alla människor, lyxbnåtar(fartyg) och bara känna den hårt dunkande nattlivspulsen. Man kan hitta allt där! Något man inte behöver leta efter är hårt översminkade, dockliknande, barbiebruttor från storbritanien. Det kryllar nämligen av dom, och även det har sin charm!
Idag har vi besökt bergsorten Ronda! Herrejösses vilken väg det är upp dit! Jag hade glömt det ärligt talat. Folk köt som galningar på de branta och superkurviga vägarna, men mest skrämmande är alla idiotomkörningar... 
Hur som helst kom vi fram hela och rena till Ronda, och där började vi en promenad mot den gamla staden. Det går inte att beskriva hur häftigt det var att stå där uppe, jag säger uppe för att vi var gryyymt högt upp!! Hoppas några av bilderna jag kan lägga upp visar lite av den fantastiska utsikten!
I morgon är det ju lördag vilket betyder MARKNAD! En halvtimmes promenad bort kommer vägar att stängas av och marknadsstånd med alla möjliga saker fylla gatorna. Det är mycket skit, men också väldigt mycket fina och unika saker.
 
Här kommer några bilder från Marbella och Ronda.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0