Wild Strawberries

För ett par dagar sedan lärde jag mig att smultron heter wild strawberries.
Detta tack vare ett mousserande vin som hade smak av just wild strawberries - smultron. Jag trodde först att det betydde jordgubbar, men när jag sedan kollade upp det på en översättningssida på nätet så stod det att jordgubbar heter garden strawberries.

Så nu har jag plockat en hel skål med smultron, men jag var efter ett tag tvungen att ge upp. Det fanns mycket kvar och egentligen hade jag kunnat fortsätta, om det inte vore för myggen!!!
Trots stövlar, långbyxor och tjocktröja med luva så attackerade dom rejält! Hela benen var svarta, täckta av mygg! Det tog udden av det hela...
 
Det blev inget hemmagjort mousserande vin men fint och gott blev det i alla fall, och räckte gott och väl till sex personer gjorde det också! :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0