Slott och vikingar

Här om dagen besökte jag och några vänner Rånäs Slott, för att äta en grillbuffé. Miljön är ju minst sagt speciell och jag kunde inte låta bli att försvinna bort och undra hur livet på slottet har sett ut en gång i tiden. Så spännande! Vi fick en egen salong att äta middagen i, Gustavasalen. Emellanåt kunde man höra slag i väggen.... Tror ni det var spöken?? Desserten fanns en trappa upp och även där hade vi en egen salong, Reuterskiöldska salen. Ibland önskar jag att jag kunde resa tillbaka i tiden, kanske som ett snällt spöke, bara för att få se hur allt såg ut och hur människorna var förr. Visst kan man läsa böcker om sådant, men det är inte alls den känslan jag är ute efter. Dessutom besökte jag Vikingabyn i Svanberga igår. Jag har aldrig varit där så det var väll på tiden. Det var kul att se, men inte så mycket mer... När vuxna karlar skulle slåss mot varandra med yxor och svärd, var det mest pinsamt. Det var ju på skoj och för att visa oss såklart, men nej... Inget för mig.... Och ännu värre blev det när dom slet av sig tröjorna och lekte någon maktlek! Vinnaren brölade högt efter vinsten och gick rakryggad med armarna i utsträckta och magen i vädret... Nej... Inget för mig som sagt... Men annars väldigt trevligt. Jag köpte en liten kräm i en jättesöt burk där som ska vara mycket återfuktande och gjord på naturliga ingredienser. Vi får väll se om den funkar. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0