Sällan orolig

Jag oroar mig väldigt sällan för att bli sjuk. Magsjuk har jag inte varit på ett par år tror jag - trots att jag torkat upp, städat och tagit hand om kaskadkräkande, magsjuka, barn.
På sin höjd har feber och snuva golvat mig någon gång, den senaste tiden.

Inte heller oroar jag mig för att bli allvarlig sjuk - varför skulle jag göra det? Livet skulle bli hemsk om man ständigt oroade sig! Däremot är det bra att ibland reflektera över saker och ting, vad man har här i livet. Är man dessutom frisk och mår bra är det inte fel att njuta lite extra av det också - för helt självklart är det inte!

Läste nyligen en artikel i tidningen Medicinsk vetenskap (nr 4, December 2012) om rödhåriga och deras risk för hudcancer.
Nog visste jag att "vi" är mer känsliga i hyn, pga pigmentets dåliga skydd mot solen - men efter denna artikel tänkte jag till lite extra.

Hoppas forskningen går framåt - fort! Så vi kan rädda alla som fått, och de som kanske får någon form av cancer, i framtiden!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0