Akuten

Hej hej
Det har varit en ganska lång och konstig dag. Vaknade och var mosig i huvudet och samtidigt kändes det tungt att andas på vänster sida. Kort därefter högg det till i bröstet, också vänster sida. En slags knivvass smärta som kom och gick och däremellan kändes en dov smärta. Samtidigt var jag helt slut och lite småsnurrig.
På akuten tog dom massa prover som alla visade sig vara bra och läkaren lyssnade på lungor och hjärta som också lät bra. Däremot hittade han en punkt som gjorde fruktansvärt ont när han tryckte på den, men antagligen hade jag bara en inflamation i en muskel eller något. Inget allvarligt med andra ord.
Det hela var väldigt odramatiskt från början till slut men eftersom det gjorde så ont kändes det ändå skönt att få komma till sjukhuset.
Jag fick tabletter mot smärtan som också fungerar lite anti-inflamatoriskt, så snart är jag fit for fight igen ;)
*
*
*
Kom att tänka på när jag gick gymnasiet och några från skolan fick vara med på en övning i en tunnel i Sollentuna (den där rätt nya, tvåfiliga, långa). Räddningstjänst, ambulans, polis - ja, allt och alla var inblandade så det var en ganska stor övning. Arbete, kommunikation osv skulle testas.
Vi från skolan spelade skadade och som vanligt blir man sminkad och klädd i gamla lånekläder, dessutom får man en lapp där det står hur man ska agera/spela som skadad. Två lappar klistras också på handlederna, där står puls osv eftersom det inte riktigt går att ändra på allt sådant om man faktiskt inte är skadad på riktigt (att hyperventilera för högre puls är rätt otrevligt i längden).
Här nedan kommer några bilder från övningen...
Tror att detta är i ettan på gymnasiet



Bilolyckor är otrevliga som bara den,
men det var en kul övning.
*
*
*
/Mandy


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0