Men mest av allt vill jag hångla

Hej hej kära ni!
Hur är läget? Just nu sitter jag proppmätt i min pojkväns soffa och bara jäser.
Dagen har varit bra, men ovanligt lång. Måste bero på vädret som är upp och ner. Sol, regn, blåst och kyla om vart annat. Och allt detta på en och samma dag. Pust!
Rubriken, eller namnet på blogginlägget kanske känns som ett litet frågetecken. Några av er känner kanske igen texten. Det är namnet på en bok som jag tror Linda Skugge har skrivit, eller egentligen är det väll dagboksurdrag som hon satt ihop till en bok. Jag läste den i tidiga tonåren.
Jag har tänkt på det där med att skriva en bok, många gör det nu. det är inne. Hett! Till och med min mamma sa det - med viss bitterhet dock - att alla skriver ju böcker nu, så då borde hon också göra det.
Nu tror jag inte att hon kommer göra det, men varför inte?
Men vad skulle man vilja uppnå med att skriva en bok? Vill man bli älskad, hatad (antagligen inte), berätta en snyfthistoria som gör att man får sympati för något, bli känd, tjäna pengar? Jaa, det finns ju en rad olika anledningar att skriva en bok, men jag tror ändå att OM man ska göra det är det ju först och främst för ens egen skull. Så måste det ju vara?!
Om jag skulle skriva en bok så vet jag precis vad den skulle handla om, jag har så många saker jag skulle kunna ta upp. Men... det känns väldigt osannolikt att jag skulle skriva en hel bok, men OM, då hade jag valt att ge ut den i ett annat namn. För det kan man va? Det skulle kännas för privat annars.
Sedan är det väll inte bara att skriva en låg historia, jag menar... ett förlag måste ju vilja trycka det man har skrivit också.
Hur som helst, jag har inte riktigt koll på hur det funkar, men visst vore det kul att ha skrivit en egen bok.
I helgen (skriver det nu eftersom jag inte vet om jag kommer blogga mer i veckan, det blir ju så sällan nu för tiden) så är det födelsedagsfest på gång på fredagen. Lördag och söndag kommer spenderas i en mysig ort vid havet, lite längre norrut.
Något som inte har med det jag skrivit tidigare att göra är mina urmysigt kusiner. Träffade dom i påskas och här om dagen plingade det till i min Iphone att jag blivit taggad på facebook. Lägger upp några av dom bilderna så ska ni få se va mysiga kusiner jag har som taggat mig, haha..
Tre av mina kusiner.
Söta va? ;)
Och här... ännu sötare. Eller hur? <3
/Mandy


Kommentarer
Mathilda

För fan Amanda!

2011-05-17 @ 18:57:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0