Sommartider

Halloj
Sitter och gäspar... men inte för att jag är trött, snarare uttråkad. Har varit uppe sedan halv sex ungefär och vet nu inte vad jag ska göra. Hade sovmorgon men vaknade och kunde inte somna om, och efter att ha tittat på tv ett tag, ätit frukost och surfat runt på nätet så tycker jag att klockan borde vara mycket mer än bara halv nio.
Ska träffa Jenna idag, vi ska sola och bada. Faktiskt tänkte vi kanske testa Hallstaviks "nya" utomhusbad (badet öpnade förra sommaren). Men nu är det så att Jenna sover fortfarande och badet har inte öppnat... så... vad ska jag göra nu då? Kanske ta en promenad.... men det är så tråkigt och gå utan hund. Harry (syrrans hund) bor ju hos mamma och pappa, alltså är jag hundlös.
*
Vi kan ju prata lite om midsommar...
I år firades midsommar lite annorlunda. I vanliga fall firas midsommar i sommarstugan med familj kusiner m.m. och grannar, men i år samlades familjen hos mor och far och där gjorde vi en fin (men kort) midsommarstång. Vi åt massa mat och jag försökte faktiskt va med på snapsdrickandet men... det smakade faktiskt inte gott så jag avstod sedan i samband med snapslåt tre (eller fyra).
Midsommardagen firades med grillning i Grisslehamn följt av utgång på Grisslehamns Marina tillsammans med Linda Thelenius (fd Rosing) (med familj). Eller...ah.. vi var ju inte där tillsammans men hon var OCKSÅ där. Tycker synd om henne och familjen för marinan var ett stort kaos bara. Barpersonalen var totlat inkompetent (i alla fall EN kunde inte skillnaden på rosé och rött vin) och maten var superdålig fick jag höra. Det var för få som jobbade den kvällen och istället för tempo i baren så att man kunde beställa, ta sin drink och dansa vidare så blev baren istället en klump med människor som aldrig kom därifrån med något drickbart. Synd, så otroligt synd. Hoppas dom rycker upp sig för det där var katastrof. Och musiken var totalt värdelös fram till tolv, halv ett, någontilg. Jättesynd.
Men trotts allt detta hade jag ändå kul. Träffade mycket folk och gamla vänner.
Igår söndag låg jag och solade med pojkvännen hela dagen nästan, vilket resulterade i att jag igårkväll började se ut som en tomat i ansiktet. Brände mig nog lite.... Är inte lika röd idag, men nästan.
*
Denna vecka är fullproppad med saker att göra. Blir en del turer till Sthlm för att träffa vänner, shoppa det sista inför vandringen osv. Ska även försöka hinna med att vara i sommarstugan några dagar, i helgen kanske.
*
Hoppas ni får en trevlig och solig dag allihopa. Lägger upp lite bilder från helgen och så senare (i morgon kanske).
Utomhusbadet i Hallstavik
*
*
Linda firade midsommardagen på Grisslehamns Marina
*
*
/Mandy


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0