Soffsöndag

Heej
Ligger i soffan och slötittar på tv. Har inte haft en sådan lugn dag på evigheter så det är skönt att få vila lite.
|
Har haft en känslomässigt laddad vecka på jobbet denna vecka. En del barn går på sommarlov och semester och tanken på att kanske aldrig mer få se dem gör mig lite ledsen. Man vill se dem fortsätta utvecklas och man knyter liksom ett band mellan sig och barnen. Efter att ha jobbat på förskolan i ett par månader så har jag sett så fina saker. Jag har lärt mig så mycket om hur man hanterar situationer man inte är van vid, lärt mig om fantasi och hur världen uppfattas från ett barns synvinkel. En helt ny värld har öppnat sig för mig. Man får tillbaka så mycket av att jobba med barn. Det är sant. När jag tänker efter på vad jag har framför mig och runt mig blir jag så glad, och dessutom har jag fått det bekräftat att jag gjort ett bra jobb på förskolan och på min avdelning. De är nöjda med mig och berömmer mig. Snacka om ego boost. Det är skönt, tycker jag, när man som jag inte jobbat inom detta område tidigare och sedan får så bra respons och så bra beröm. Det känns skönt att veta att jag går i rätt riktning, även fast jag är outbildad.
|
Från det ena till det andra så träffade jag älskade Jenna igår. Underbart att se henne igen. Vi ska ses på tisdag igen och det känns härlig. Man måste ta tillvara på tiden nu eftersom vi äntligen är på samma ort under hela sommaren. Sedan börjar ju skolorna igen och då är vi på olika ställen igen. :(
|
Här kommer lite bilder från veckan som gått:
/Mandy


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0