Lååångledigt!

Hej och hallå. Har ni också långledigt?
Jag skulle egentligen jobba fredag men fick vara ledig ändå, och igår var det planeringsdag så då var förskolan stängd. Så nu är det vila som gäller.... Elleer? Nej, soffläge fram till tisdag blir det INTE, men någon stress och panik tänker jag inte tillåta. Igår var jag faktiskt och inhandlade vandrarkängor, regnskydd/påse att dra över ryggsäcken om det regnar och en påse som man lägger i ryggsäken som är vattentät som man kan lägga kläderna i. Så sakta men säkert börjar jag få koll på läget gällande vandringen.
Det konstiga med gårdagen var att jag faktiskt var inne i massa butiker, typ ZARA, H&M, Gina Tricot osv... men jag köpte bara EN sak. Haha... Det är storslaget för att vara jag! Däremot testade jag två otroligt snygga kjolar på ZARA. I färgen orange. Men storlekarna var jättekonstiga. Jag har ju storlek 34-36 i kjolar/byxor men kjolarna var liksom förstora i midjan, men på höfterna var dom lagom... Typiskt. Min kropp är kurvig på ett dumt sätt ibland..
Imorgon åker jag och baby till mormor och morfar på landet. Ska bli härligt! Vi ska vara där hela helgen och bara umgås, äta gott och ha det trevligt. Ska även visa min pojkvän Trolltrappan. Det är en trappa som naturen skapat i en bergsklyfta. Häftig faktiskt! Det går turistbussar dit på sommaren ibland vet jag. Trolltrappan ligger på min morfars mark så jag var där mycket som liten och lekte.
Hur som helst... Längtar tills i morgon... saknar mormor och morfar!
Så här ser kängorna ut som jag köpte. Dom är av märket Meindl
och modellen heter Vakuum Hiker Lady.



Måste bara lägga upp den här plojbilden.
Jag och min pojkvän åt kinamat nyss och så sa jag
något i stil med "Man mår säker jättedåligt om man
äter upp hela SAMBAL OELEK-burken på en gång." och då
började vi prata om hur magen skulle reagera och... ja...
Så då la jag lite SAMBAL OELEK på handen för att se om
huden reagerade, blev röd eller något.
Men nej. Ingen hände under den korta tid kletet låg på
min hand. Inte ens lite röd.
Haha.... knäpp grej å hålla på med va?


PUSS PUSS
/Mandy


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0