Hispig nattuggla på marknad!

Hallå där i natten.
Tänk vilken nattuggla jag blivit, eller snarare kvällsuggla.
Hela våren och halva sommaren har jag gått och varit trött, så trött att jag nästan trott att jag varit sjuk. Men nu börjar jag bli normal igen - jag kan ofta vara uppe till elva-tiden om kvällarna numera. Det ni! ;)
*
*
Hur är läget annars då?
Jo, med mig är det just nu ganska bra. Har fortfarande beslutsångest gällande högskolevalen - ska jag behålla reservplatsen eller ej osv. Men just nu ligger jag i sommarstugan och är väldigt nöjd över det.
Igår var jag och syrran en sväng på Elmsta natta, som det heter. Marknad, tivoli, öltält, artister, dragkamp över kanalen osv. Tidigare år har jag slagit till på stort och alltid klätt upp mig och haft stora förväntningar. Det är ju trots allt festligheter på kvällen. Men i år och de två passerade åren har jag inte varit ute alls. Ett av åren gick jag inte ens på marknaden. Jag har liksom tröttnat lite på svineriet och fyllan där omkring, en del människor också.
Däremot var jag på Marinan en sväng igår och dansade loss. Det var kul. Lagom med folk eftersom många istället var på annan ort och festade. :)
*
*
I morgon ska jag upp rätt tidigt för ett jobb. Sen tillbaka till stugan och ränsa lite sly och fula buskar som måste fixas till lite. Älskar att klippa och rensa sly, klippa ur och snygga till. Dock är rishögen redan överfull och pga att vindarna blåser åt fel håll och att det dessutom är rätt så torrt just nu så kan vi inte elda upp den. Så... jag kommer tyvärr inte kunna rensa ur så mycket som jag vill för då blir högen för stor för att kunna eldas... Trist...
*
*
Nu säger jag God Natt och så ska jag försöka klämma in ett inlägg i morgon med. Det blir ju roligare så! ;)
*
*
Den nakna sanningen? Osminkad och sommarklädd.
Bilden togs i onsdags, men hade jag tagit en likadan bild idag
hade ni fått se en liite rödare Amanda. Brände mig kanske något idag....
*
*
Denna bild togs förra lördagen, utanför Marinan i Grisslehamn.
*
*
/Mandy


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0