Dagens hjärta - Hjärtans dag

Glad alla hjärtans dag
Kram på alla hjärtans dag
Ta en trevlig alla hjärtans dag
Aja, hur man än säger det så hoppas jag att ni haft en mysig dag.
Jag och min käraste firade lite alla hjärtans dag igår för vi hann bara träffas på morgonen lite snabbt innan jobb och allt. Så här var det:
Jag hade varit på fest i stockholm på lördagen, jag och syrran sov på hotell i vasastan (jättehärligt), sedan på söndagen åkte jag till min kärlek och han mötte mig vid bussen. När vi kom hem skulle vi gå ut på balkongen och läsa lite, det var ju så fint väder, så sa han "aa, skynda dig", samtidigt som jag hörde att han satte på en av mina favoritlåtar. Ulf Lundell med låten "Hon gör mig galen". Gulligt. Så kom jag ut på balkongen och satte mig i hans knä, började läsa Expressen, så kom jag på att jag skulle hämta hans present, så jag sprang in. När jag kom ut igen och frågade lite flirtigt "Duu, skulle vi fira alla hjärtans dag idag eller?" och i samma sekund insag jag att det stod en jääättefin blommbukett på bordet. Jag hade helt missat det när jag gick ut på balkongen. Den doftade så underbart och var så vacker. Och i buketten satt också ett fint kort med en ännu finare text, som ni tyvärr inte kommer få ta del av. Men jag blev rörd till tårar kan jag säga. Älskade älskling.
Då undrar ni säkert vad min present va?
Jag gjorde som små kort i ett häfte. Kort där som han kan utnyttja när han känner för det. Ett exempel, typ så här kunde det stå: "Myskväll? Bio eller film hemma i soffan, jag fixar tillbehören." Som små checkar kan man säga, som man kan utnyttja vit behov och tillfälle. Jag satt ju i två hela dagar och klippte och klistrade med dessa kort, som tur var blev han jätteglad för dem.
Idag var jag på "stan" i Norrtälje för att leta reda på en slips som matchar min klänning som jag ska ha på lördag. Då ska vi på dop. Min brorsdotter, Thea, ska döpas. Hittade dock ingen som jag fastnade för, men ska göra ett nytt försök i morgon. Däremot köpte jag halm till fågelburen plus en krokig sittpinne och hundgodis till Harry. Har inte haft halm i buren förut men såg att dom hade det i buren i en djuraffär, så jag härmar och gör likadant eftersom de sa att deras undulater gillade det. Så det blev helt enkelt lite alla hjärtans dags presenter till dem.
Min present till pojkvännen:
/Mandy


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0