Hamnade i diket - 40 min till bärgare

Halloj
Harry var otroligt duktig igår i Sthlm. Lite stressad i början men efter att ha lekt med en gammal hund i en hundgård och med Matilda och Martins hund, Gusten, så var han lagom trött och brydde sig inte om allt ståhej!
Den där gamla hunden träffade jag med sin ägare vid tunnelbanestationen Fridhemsplan, och herrejösses vad lik han var Joel Kinnaman. Det måste vara en bror, släkting eller bara en "Look-alike". Jag borde ha frågat, haha.
Någonstans, någongång under dagen lyckades jag slarva bort min rougeborste. Den som jag verkligen gillar! Typiskt!
I morse när jag åkte buss på en liten väg, kallar den själv för Unungeslingan men vet inte vad den heter. Det är hur som helst en liten smal väg som går parallellt med stora vägen. Men alla hus går längs med den smala så bussarna tar den vägen tills den tar slut, därefter kommer man ut på den stora vägen lite längre fram. Hur som helst åkte vi där och alla på bussen halvsov nog när vi mötte en annan buss, vi blev tvingade att köra ut lite mot kanten(diket som inte syns pga all snö) för att klara mötet och... Sshhwoop! Så åkte vi i diket med hela bussen. Det gick ju inte så superfort men det blev ett rejält stopp och bussen lutade ju en hel del. Alla, jag med, satte sig upp yrvakna och tittade sig omkring. En kvinna som satt långt fram sa då till busschauffören "Jaha, men det kan hända även dig". Som om hon menade "Det kan hända även den bästa". Ingen skadades vad jag vet, det hela var totalt odramatiskt. Folk ringde efter skjuts från kompisar, kollegor, föräldrar och vi blev upplysta om att bärgare skulle komma... om 40 minuter. Snälla mamma kom till min räddning, så jag slapp sitta och vänta.
Vilket äventyr så där på morgonkvisten va? Strax efter sju sådär! ;)
Idag har det ju varit jättefint väder så jag var ute med Harry en del, åkte spark med honom. Han sprang som en dåre brevid sparken, morrade som han gör när han busar och tycker det är kul, och tittade sedan på mig som om han ville ha uppmärksamhet och springa fortare.
Har även fixat med min "Alla hjärtansdags-present/överraskning" till min älskade och underbara pojkvän. Det har faktiskt tagit hela dagen om man inte räknar med tiden jag var ute med Harry. Allt är inte klart än men borde bli klar i morgon. Wiihoo ;)
Kan ju inte säga här vad presenten/överraskningen är för då kanske han ser. Men som ledtråd kan jag säga att jag har aldrig någonsin tror jag varit så här kreativ.

En bild jag googlade fram.
Typ så här såg det ut, fast med mycket mera snö runt om!
/Mandy


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0