Agerar för att det intresserar

heeej igen
Tänkte bara berätta kort (om det går) vad som hände i Norrtälje idag, förutom det jag skrev i förra inlägget.
Satt i bilen men min far, just på väg att åka till Granngården och därefter till Hallstavik, och när vi stor där i kö vid korsningen och det blev grönt för oss hände inget. Vi kom inte framåt. Det stod en långtradare längst fram, efter det en buss, sedan en subaru och därefter jag och pappa. Det lutade inte mycket uppåt, men tillräckligt för att långtradaren längst fram inte skulle kunna ta sig framåt i halkan. Vi blev alltså stillastående tillsammans med alla andra bilar i kön, som dessutom växte och växte, riktigt. fort. Detta var i korsningen vid badhuset, Balders hus, busstationen. Ni som känner till Norrtälje vet vad jag menar. Jag och pappa kom från badhushållet/stan så vi stod mitt på bron där det dessutom är byggarbete, vi kunde alltså inte vända, typ ingen kunde vända eller köra på annat vis.
Efter att en polisbil åkt förbi i motsatt riktning utan att göra något ringde jag själv till polisen och blev kopplad till Norrtäljepoilisen. Mannen jag pratade med skulle skicka ut några att dirigera trafiken. Men inget hände på ett långt tag (tyckte jag och pappa), så jag ringde upp igen. Precis då åker en till polisbil förbi oss i motsatt riktning och pappa vinkar att de ska stanna, vilket de gör, och så förklarar vi snabbt situationen. De skulle ordna till det, men fortsatte att åka. Polisstationen ligger precis i närheten så de skulle väll lämna bilen och gå tillbaka. Samtidigt sitter jag och pratar med den där polismannen igen i telefon och säger att de måste lösa det här nu, och då, precis då sa han att de var alldeles i närheten så de skulle komma och dirigera trafiken. Och så vipps! Så var hela korsningen full av poliser. Dels de som han på stationen fixat dit och dels de som vi/pappa pratade med, som kom gående med en hink sand sen. Om lastbilen kom loss av sanden vet jag inte för vi fick åka iväg ganska snabbt, men när vi varit på Granngården och åkte tillbaka så var lastbilen och kön borta. Snyggt jobbat ;)
De snackade om det på trafikredaktionen på radio också. Men de kan inte ha fått uppgifter om att lastbilen var borta sen för de fortsatte att prata om det. Så tillslut ringde jag trafikkontoret/trafikredaktionen (eller vad det heter) och sa att de kunde sluta prata om det nu eftersom det var fixat. Så sedan hörde man inget mer om det.
Jag tycker väldigt mycket om att agera i situationer som dessa. Inte för att jag är nyfiken, utan för att jag gillar att hjälpa. Inte för att vara ego, men jag tror inte att det hade fixat sig så fort om ingen (jag) inte ringt så tätt inpå själva händelsen.
Hur som helst... Nu ska jag sova, om det går. Det är lite tomt i sängen inatt, har bara Harry att gosa med. Buhuu..
Bild lånad från SvD
/Mandy


Kommentarer
Syster

Vill oxå ha Harry här :-(

2011-02-14 @ 23:53:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0