Innan jag dör

Halloj!
Äntligen fredag - säger nog många idag.  Jag tycker att vardagarna är så otroligt roliga så jag behöver inte säga ääääntligen fredag, men visst är det skönt med helg.
Har varit på strålande humör idag. Har ni någon gång haft sånna dagar där ni känner "Ja, idag är jag nöjd. Fan va snygg jag är idag! Wohoo, vilket härligt humör jag är på!" ? En sådan dag har jag idag. Toppen!
Ska vara hos mamma och papppa i helgen. Faktistk rätt skönt med en lugn helg. Ska försöka gå långa promenader både lördag och söndag och så måste jag ta mig tid att skicka in högskoleansökningarna. Vad tror ni jag ska söka för ubildningar? Har ju hoppat av Sjöfartshögskolan i Kalmar där jag läste till Sjöingenjör. Huset jag bodde i där nere har jag fortfarande kvar, ska faktiskt ner dit snart tillsammans med min kärlek.
|
När jag åkte från jobbet idag lyssnade jag på P3, tror jag det var. Brukar inte göra det men nu blev det så. Och de pratade om saker man vill göra innan man dör. Lyssnarna fick ringa in eller skicka mail/sms (tror jag?) om vad de bara var tvugna att göra innan de dör. Lite som önskningar, men som man får förverkliga själv.
Någon ville hoppa fallskärm, någon ville slicka på någon byggnad (tror jag det var) i Paris och, ja.  Det var en rad olika saker. Det fick mig att börja fundera över vad jag verkligen vill göra, innan jag dör. Och faktum är att jag har en rad saker jag vill göra, en del svårare än andra.
Jag vill till exempel:
_ Tatuera mig (tror jag)
_ Köpa hus tillsammans med min partner (ni vet Han som jag älskar mest av allt)
_ Gifta mig
_ Bli mamma
Jaha, detta vill jag alltså hinna med. Listan kan ju fyllas på, senare.
Alla fyra är ju faktiskt inte omöjliga på något vis, men man måste komma till rätt tillfälle i livet då det passar bra att förverkliga och bocka av målen/drömmarna. Så är det bara.
Har några funderingar över tatuering(ar), men vi får se vart den slutgiltiga platsen för de olika tatueringarna blir. En av dem funderar jag på att ha på foten eller på sidan (typ på revbenen på sidan, under armen), bakom örat, handleden, sidan av handen eller.... ja. Ni hör ju. Jag har beslutsångest.
Har ni funderat över vad Ni bara MÅSTE göra innan ni dör?
|
Dagens
|

I bilen på väg hem från jobbet.
|

Försökte träna hunden Harry idag när jag kom
hem från jobbet. Dock skulle jag själv behöva
gå en och annan kurs i hundpedagogik tror jag.
För jag vet inte exak hur man tränar en hund i agility.
Sitt, ligg, "give me five", kom, och att gå fint är inga problem,
men... här vet jag faktiskt inte hur man gör helt och hållet.
Tips?
|
|
|
|
Hoppas ni har en trevlig fredag och att den fortsätter så.
Kram
/Mandy


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0