Sjukskriven

Hej på er

Sitter i dagrummet ombord och kollar på tv, men är så seg att jag nog tänker gå till hytten och sova ett tag.
Som rubriken lyder är jag sjukskriven för resten av dagen då jag svimmade idag vid halv elva-tiden. Jag jobbade i ett fläktrum med att byta lager och så helt plötsligt kände jag att jag började bli lite dåsig och tjock i huvudet. Så jag höll mig i en bänk och kort därefter slog det typ lock för öronen och jag svimmade. Jag landade antagligen ganska bra för jag har inte gjort mig illa allvarligt, vad jag vet. Som tur var fanns en arbetskamrat i närheten och var där när jag "vaknade" till, han hjälpte mig till hytten och där vilade jag sedan i några timmar innan jag gick till sjukvårdaren ombord.  Innan jag somnade kollade jag ögonen så att pupillerna var okej och drog ihop sig som de skulle, och efter det somnade jag men vaknade, lika mosig i huvudet som innan. Jag trodde inte alls att det var något allvarligt men som sagt gick jag till sjkvårdaren ombord i alla fall, för blodtryckskontroll osv. Han konstaterade då att jag hade lite lågt blodtryck och sa att anledningen till att jag svimmade kunde bero på det, att det då var ett blodtrycksfall, eller brist på vitaminer. Han sa ju inte bestämt att det måste vara något utav dessa två, men det låter rimligt. Jag är ju ingen storätare precis och har i flera år ätit vitamintillskott av olika slag i omgångar (men gör det inte nu). Men som sagt ska jag ta det lugnt resten av dagen, vila och äta ordentligt.

Just nu känner jag mig fortfarande lite tung i huvudet och lite illamående, trött och bara allmänt seg. Men ska sova lite så är jag säkert pigg i morgon igen.













Bilder från google.


/Mandy



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0