Ingen känner igen mig med kläderna på... och tror jag pysslar med musik.

Hej hej

Dagarna rullar på som vanligt. Fullt upp.

Men vet ni vad som är roligt, eller konstigt?
På båten har jag ju oftast overall, håret i en knut och glasögon (dels för att jag ser lite dåligt och dels för att jag ser lite smartare ut) och så går ju dagarna. Alla ombord, ser mig så och känner därför igen mig så. Och när jag är på en båt som Cinderella är det vääääldigt många anställda så självklart kan man inte hålla reda på vilka alla är, men när jag har overallen på mig hejar alla i personalen på mig och ler glatt. Men när jag fixar till mig, bara lite, och släpper ut håret och kanske plattar (har gjort två gånger), sätter på mig jeans eller något som sitter åt lite så blir det helt annorlunda. Några känner igen mig och hejar som vanligt, men andra bara kollar lite och går förbi. Detta gäller då personalen som inte är i maskin, som jag normalt inte jobbar med. Men även de i maskin måste kolla en gång extra för att de inte ser att det är jag. Knas va? Hur kan man se så olika ut som jag antagligen gör?

När jag skulle handla i tax free-butiken en dag så kom jag där, helt vanligt klädd med håret utsläppt med mitt personalkort runt halsen och så i kassan satt en kille och hejade och pratade trevligt. Så fick han mitt personalkort som han skulle dra innan han slog in de jag skulle köpa och då sa han "Jaha, har du varit här och spelat nu eller?" och jag tittade på honom lite frågande. "Ja, spelat..?" sa han då lite tyst. "Nej nej" sa jag, "Jag är ju i maskin, som elev". Och då såg det ut som han blev lite nervös och skämdes lite och sa "Jaha.. ja jo men då är jag klar med dig. Nästa?" Och så gick jag därifrån... och undrade vem han trodde jag var... eller varför han trodde jag höll på med musik.... Så kan det va!



En bild tagen innan praktiken började, hemma i mitt badrum.


En till...


Också tagen någon vecka eller två innan praktiken började...





Tycker ni jag är lik någon som sjunger och spelar i band?
Eller bara ser musikalisk ut?

=O



PUSS
/Mandy



Kommentarer
Gurra

Jaa du ser både musikalisk ut och att du spelar i band :) ett bra band ser du ut att spela/sjunga i. kram! hoppas praktiken går bra :)

2010-11-21 @ 17:44:29
Amanda Lundell

Tack... tror jag. :) Praktiken går bara bra, kram på dej med!

2010-11-21 @ 17:56:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0