Helgen var som en berg och dalbana!

Hej hej

Ni kan aldrig gissa vad jag gjorde i helgen (lördags).
Jo, det är nämligen så att jag och några andra från min skola + ett par till tillhör numera K1´s traditionstropp! Hur låter inte det? Vi ska vid ett par tillfällen öva exercis och få lära oss mer om krigshistoria. Syftet med detta är att sedan visa upp detta på bland annat Karlbergs dag, Hagadagen, Nationaldagen och vid några fler tillfällen. Vi får då bära karolinuniform, sabel, krutväska och någon typ av gevär. Det vi övade på vid första tillfället var hur man laddar ett flintlåsgevär och alla olika steg (ex. hur man håller geväret i olika lägen), vi fick öva stridsformationer (V-formation) och andra saker. Vi ska också under ett par tillfällen åka iväg och "kriga" mot andra. Som uppvisning. Ni vet, som i Sweet home Alabama-filmen? Pappan till tjejer med huvudrollen gör ju sånt.
Haha.. ja! Vad har jag givit mig in på? Jag ser det som en kul grej för livet. Jag planerar inte att fortsätta med sådan hela livet, men jag tycker att det är en kul grej och jag lär mig ju dessutom massor av det. Som exercisen. Den är inte alls om vi lärt oss i skolan. Så det blir en liten utmaning att liksom lära om sig till den mer "gammeldagsa" typen.

Lördagkväll spenderade jag med Julia. Vi var först hemma hos mig, och förfestade lite. Sedan drog vi till Cattelin, jag hade lovat Malin (som jobbar som värdinna där) att jag skulle det.
Så vi partade loss minst sagt ordentligt därinne och träffade den ena intressanta människan efter den andra (eemh? Haha..). Nej, vi var inte tokberusade! Vi drack faktiskt inte alls mycket. Man har ju fruktansvärt kul ändå!

Söndagen var en.. hmm.. jag vet inte hur jag ska beskriva den. Och jag tänker inte försöka heller. Men jag kan säga att jag låg ihopkurad i soffan hela dagen, och inte av den anledningen att jag var bakis. För det var jag inte. Det var bara det att min hjärna hade liksom exploderat av tusen anledningar och att försöka tänka klart var en omöjlighet.

Måndagen, igår, var faktiskt bra på det sättet att det var full fart i skolan igen. Tvåorna var tillbaka efter vinterveckan, så det var skönt att se dem igen, och lektionen vi hade 13.00-16.15 var inte allt för avancerad.

I morgon, onsdag, har jag bara idrott (som vanligt) 10.00-12.00 och efter det ska Olivia följa med mig hem. Vi ska göra pizza och hyra film och så ska hon sova här! Det ska bli kul!


Så här ser man ut! Detta är karolinuniformer.
Vi kommer att bära (antar jag) sådana uniformer som de två på kanerna gör.
I lördags hade vi endast övningskläder, gråa rockar och hattar som inte var så
väl förvarade så alla var sneda.
Bilden har ingenting med vår övning att göra och är tagen från:
http://www.karlxii.se/wp-content/uploads/2007/11/002-img_9645.jpg



Bild från i lördags innan jag och Julia hade dragit ut.



/Mandy



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0