STUDENTEN - Hinner inte slappna av en sekund!

Hej hej

Gud så underbart och trist att det är gjort. Nu är det man väntat på hela livet över. JAG HAR TAGIT STUDENTEN!! (2010-06-10) "Vad händer nu?" frågar många. Jo, jag hinner inte pusta ut innan det är dags att fara vidare. Från och med i morgon åker jag iväg och seglar Gladan eller Falken och kommer inte hem förrän dagen innan midsommar.

Studenten var helt underbar på så många sätt. Sov på hotell Anglais (tror jag det stavas) med syrran och sedan bar det iväg tidigt på morgonen för champagnefrukost och sedan frukost i skolan. Det var ett evigt snyftande... Man ville ju inte att allt skulle ta slut samtidigt som man ändå ville det. När rektorn talade innan vi sprang in i aulan grät många! Det är så mycket man kommer sakna... gemenskapen, strukturen, reglerna, äventyren, en del lärare och många kompisar. Visst kan man ses utan att gå i skolan tillsammans, men vi vet ju alla (?) att man inte kommer ha kontakten med alla. Trist nog!
Hur som helst var det en fin stund i aulan med prisutdelningar osv och till sist fick vi som skulle ta studenten sjunga "Sjung om studentens lyckliga dar..." sedan gick föräldrar, anhöriga och vänner ut och efter en stund laddade vi och sprant ut! Vi hade även hyrt in några som spelade trummor så till utspringet dundrade det och vi stod och hoppade och kramades innan vi, virriga, sprang och letade efter våra skyltar.
Sedan åkte vi ju flak. Vad är det för tradition egentligen, stå och hoppa som en dåre på en ful lastbil? Men det är en jävligt bra tradition! Så kul det var! Helt UNDERBART!!! Vi åkte runt överallt i stan, badade i fontänen vid Sergels torg och sprutade öl på varandra (?) så att vi var TOTALT nerkladdade och blöta! Äckligt! Men kul!
Sedan hade jag min mottagning i Hallstavik hos mamma och pappa. Så mysigt och trevligt det var! Och alla presenter!!!! Åh, vad nöjd jag är! Allt var så fint och bra!
Mot kvällen åkte jag till Spånga där vi från klassen och vänner samlades och festade till det lite. Alla var jättetrötta men vi dansade vid poolen, slogs mot myggen och hade supertrevligt!

I morgon åker jag och seglar Gladan eller Falken. Jag blir borta ett tag som sagt så vi får se när jag bloggar igen. Vill ni följa oss så vet jag att det kommer att skrivas en del loggar som läggs upp på deras hemsida. Klicka här för att komma till hemsidan.





Bilder från studenten:



'


Jag och min underbara vän, och världens bästa, Fredric.


Nu ska jag fortsätta att packa inför Gladan & Falken.

PUSS
/Mandy



Kommentarer
Kenny

Lycka till med seglingen Amanda, det kommer bli en minnesvärd upplevelse. :)

2010-07-05 @ 20:10:04
URL: http://kennyg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0