GUD så skönt att Gudrun åkte ut igår!

Hej hej

Missade ni Let´s Dance igår så kan jag meddela att Gudrun Schyman åkte ut! Haha! Äntligen!
Var så trött på hennes små politiska röda vibbar!
Dock förvånade det mig att hon ändå klarade av att dansa som hon gjorde, hon var bättre än förväntat. Men ändå var det väldigt skönt att hon åkte ut igår. Jag vill ju inte sitta och stirra på henne en fredagkväll när jag är ute efter ett underhållningsprogram som Let´s Dance!

Idag så var jag och mamma en snabbis på bokrean i Hallstavik. Hittade faktiskt fyra böcker som jag tyckte verkade intressanta och roliga.


"I Krishantering - om ledarskap och kommunikation
beskriver Thomas Skoglund hur en bra krisorganisation kan byggas upp,
hur man hanterar krisen när den väl är ett faktum och hur
organisationen bör  förhålla sig till medier och den övriga omvärlden."

Detta kan man lästa på bokens baksida.

"I huvudet på en "tjuv" ger en inblick i arbetet innanför fängelsemurarna.
För att fångvården ska visa resultat är det avgörande att individerna når en
djup självinsikt om mönstren och drivkrafterna bakom den egnabrottskarriären.
Och personalen måste i sin tur ha stor kunskap om individerna de arbetar med.
De intagna måste mötas med en helande attityd och en medkänsla fri från sentimentalitet.
"
Detta kan man läsa på bokens baksida.


"Strategi i ett styrelseperspektiv - en vägledning är en konkret och
handfast beskrivning av strategiarbete på olika nivåer i ett företag..."
"...Boken syftar till att ge perspektiv, struktur och kunskap inom ett
eftersatt område. Den vill bidra till bättre arbetsformer för strategiutveckling
både i styrelser och i andra sammanhang och vänder sig till alla slags styrelserepresentanter.
"
Detta kan man läsa på bokens baksida.


"Hustruns, mannens eller älskarinnans - vems parti tar du?"
"Livet skulle inte kunna vara bättre för Nicholas Lyon! Han är framgångsrik
skilmässoadvokat och gift med Malinche, en känd kokboksförfattare.
De bor i ett fantastiskt hus ute på landet med tre underbara döttrar.
Så dyker Sara Kaplan upp i Nicholas liv. Sara är en smart och
levnadsglad ung advokat som exploderar i hans liv som en sexuell handgranat.
Sara, som bara ville roa sig lite, inser snart att detta är på allvar.
Och Mal, som kanske inte är så upptagen av matlagning och
barn som Nicholas tror, möter egna frestelser.
"
Detta kan man läsa på bokens baksida.



PUSS
/Mandy



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0