I'm BACK!

Heej
Nu är jag tillbaka, i alla fall för stunden!
Efter studenten har jag gjort mycket. Seglat, skaffat mig en pojkvän, varit i sommarstugan, jobbat och köpt ett par solglasögon av märket CHANEL! (viktigt.. haha)

För att snabbt uppdatera er vad som hänt mig under sommaren lägger jag upp lite bilder och skriver sedan lite om det som hänt. Bara för att komma ikapp!!




Seglade HMS Gladan som 323 Lundell, skansgast på storstation.
Turen gick från Sthlm ut i skärgården för att sedan ankra en natt, därefter lägga till i paradläge inför prnsessans bröllop. Jo! Det är sant! Jag var med på bröllopet!! Stod och hurrade med vit rundhatt! Efter bröllopet bar det av mot Göteborg som var slutdestination för oss. Vi stannade vid ett tillfälle och det var i Kalmar för att tanka och slänga sopor. Annars åkte vi dag som natt. En dag var nästan alla sjösjuka. Då låg man på durken och kräktes, eller stod på utkik i masten (en fick kräkas i sin mössa när hon var på vakt i masten. Hon hade glömt påse) eller så gjorde man som jag. Hängde ut över relingen och kräktes! FY FAN vad det gungade. Dessutom hade vi vakten under de värsta timmarna, då när det gungade som bara den. När man har vakten står man antingen på utkik i masten och spanar efter ex båtar som man ska rapportera till VO, eller så är man glasvakt och då ska man ringa i en klocka varje hel- och halvtimme samt kolla maskinrummet och gå igenom så att allt stämmer osv. Eller så är man rorgängare, då styr man båten (svårare än man tror men man får in snitsen efter ett tag). Eller så står man längst akterut som frälsakranspost. Då sitter man fastselad längst "bak" och kollar så att ingen trillar överbord (om någon gör det ska man slänga i livboj och vidta en del andra åtgärder). Det var underbart att segla HMS Gladan, en riktig skönhet! Dessutom var ALLA ombord så otroligt trevliga. Värnpliktiga som Sekond, 1:O, 1:skeppare osv. Ville inte åka hem!





Sedan fick vi hem en valp!
HARRY!



Resten av sommaren har jag jobbat, badat och varit i sommarstugan!
I helgen fyller pappa år och dessutom är det Roslagsloppet! MÅSTE ju ses, trots att det ska regna som bara den!

Diverse sommarbilder:



Och sist men inte minst!
JAG SKA FLYTTA TILL KALMAR!
Jag kom in på Sjöingenjörsprogramet och ska från och med väldigt snart bosätta mig i Kalmar och studera där i fyra år! SÅ KUL!! Precis vad jag ville ju! Sjöingenjör tänk er det!! ;)


Ser jag ut som en sjöingenjör?
Kanske inte nu, men snart. :)

Kram på er!

/Mandy



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0