Där jag bor...

Hej hej

Nu har jag ju flyttat in i det lilla huset i Kalmar. Egentligen 1.5 mil från centrala Kalmar. 30 min med buss och 15 med bil, jättebra!! Det är en liten by jag bor i skulle man kunna säga, lite åkrar, ängar fält och skog, en liten pizzeria och en liten matbutik, 7 minuter bort ligger IKEA och en rad andra butiker så som Blomsterlandet m.m.
Igår åkte vi bil halva dagen, jag, mamma och pappa, och när vi kom fram packade vi ur bilen och åkte och käkade på en Italiensk resturang i centrala Kalmar. Sedan handlade vi mat och därefter åkte vi till mitt nya hem och packade upp. Idag var vi på IKEA och handlade lite kuddar och plädar m.m.
När det var dags för mamma och pappa att åka hem kände jag mig väldigt liten. Här sitter jag nu i mitt nya hus, för mig själv. Känner ingen, hittar inte. Jag gråter inte, det är inte på det viset, men jag är inte speciellt kaxig kan jag lova. Dock tror jag att det blir bättre väldigt snart, så fort man lär känna staden och så fort jag börjar skolan och lär känna nya människor.
När jag nu är själv har jag läst lite tidningar och tagit en promenad till den lilla matbutiken. Nästan alla jag mötte hejade glatt, som om jag vore någon de kände sedan tidigare. Det fick mig faktiskt på lite gladare humör, som om jag faktiskt hade kommit till ett ställe där jag var mer än välkommen. På väg tillbaka hem kom solen och jag som hade tights på mig höll på att dö av värmeslag, svetten nästan rann när jag gick på den lilla cykel och gångväg som löpte längs vägen till infarten hem till mig. Men det var i alla fall vackert. Ängsblommor växte på var sida om vägen jag gick på, så samtidigt som jag längtade efter iskall cocacola gick jag och beundrade de fina blommorna. Jag tänker faktiskt gå och plocka en bukett i morgon tror jag.

I morgon ska jag vara i skolan kl. 09.00. Då är det upprop, fotografering, information m.m. Jag vet dock inte om jag kommer att gå i skolan resten av veckan eller om det bara är något infomöte i morgon. Det visar sig.




Bilder från mitt hem:



Centrala Kalmar











Nu ska jag äta middag och duscha.
Kram

/Mandy



Kommentarer
Ife

Mandis, gud vilket fint hus! Du kommer nog att trivas kanon där! Lycka till idag på uppropet!

Kramar

2010-08-16 @ 08:57:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0