Förberedelser...

God morgon

Sitter fortfarande vid frukostbordet men ska snart iväg. Inte för att jobba utan för att gå till doktorn.
Det är nämligen så att man måste ha ett speciellt intyg för att få börja på skolan, ett läkarintyg för sjöfolk, som det så fint heter. Det går nog lite ut på samma sak som ett mast och stolptest gör (som jag gjorde innan jag seglade HMS Gladan). Därefter ska jag vaccinera mig mot både det ena och det andra, stelkramp, hepatit A och B m.m. Allt detta för att man ska så säkert som möjligt kunna resa över världen under de praktikveckor(-månader) som kommer med skolan. SPÄNNANDE!
Det är så sjukt mycket som måste fixas för att börja studera. Jag ska ta studielån så då måste tusen papper fyllas i där, och sedan studiebidragspapper, sedan ska man anmäla sig till föreningar i skolan, skaffa inloggningskoder och ja. Det är så många saker som ska fixas att jag knappt håller reda på allt.
Vi ska också, genom skolan, åka till den amerikanska ambassaden och fixa något visum typ så man får praktisera på amerikanska fartyg. Kul va?
I  morgon ska jag göra nytt pass. Hoppas man kan få till en någolunda bra bild!! :)



Visst är det vackert?
Inte svårt att förstå att jag vill (och ska) jobba på sjön i mitt liv va?
I höst är jag tillbaka på vattnet igen, vet dock inte på vilken båt eller vart den för mig.
Men det spelar inte så stor roll :)


Fler bilder från HMS Gladan (kan inte låta bli):




Ha en riktigt bra dag!!

/Mandy



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0