En dotter, Thea. Hon kom som Ronja Rövardotter - med ovädret.

Hej hej

Vilken helg. Puh säger jag bara. En sommarhelg där allt hände, känns det som.
I fredags provade jag ut ett par nya bågar, ska beställa dem i veckan som kommer. Jag har ju glasögon ibland, när jag känner för det, så jag ser ju inte tokdåligt. Men i alla fall så gjorde jag en ny undersökning och min syn hade försämrats lite, jättelite. Illa. Men tur är ju att det går att fixa så lätt. Så nu ska jag lämna in bågarna jag redan har så de kan sätta in nytt glas och sedan beställer jag ett par till i en annan, cool, modell. Ni får se när de kommer. Gjorde även nytt pass som kommer se förjävligt ut. Som vanligt. Att man aldrig kan bli snygg på ett passfoto. Sedan gick jag till en fotobutik där de tog fyra lösa foton, typ passfotobilder, som jag ska ja med mig till nya skolan sen. Man ska ha dessa till ex. en bok där man skriver i sina sjötimmar m.m

Jag, syrran, mamma och pappa åkte till sommarstugan där.. hmm.. ja nästan alla i släkten på mammas sida befann sig också. Tillsammans var vi tokmånga, det var människor överallt. Vi åt och drack gott och sedan var det lördag. Pappas födelsedag. Han fick presenter och vi sjöng och åt god frukost. Och eftersom det var spegelblankt så åktes det wakeboard och ring efter båt. Några åk filmades, bland annat när jag åkte ring. Jag har aldrig ramlat av ringen trots att min pappa kört som en dåre för att få av mig. Jag har klängt mig kvar och istället klivit upp på båten, halvtorr med blåmärken och näsblod. Men denna gång hände något, även när pappa körde så ringen studsat på sidan, upp i luften, flygit ut på sidan av vågorna efter båten och efter att han kört i cirklar för att jag skulle hamna i svallvågorna som då möttes så var jag fortfarande kvar (som vanligt) men sedan, poff och pang bara, så flög jag upp i luften och ringen lade sig upp och ned. Jag höll miog fortfanade kvar och åkte någon sekund under vattnet, men sedan släppte jag. Vattentrycket som blev när jag åkte undet vattnet med huvudet före var så hårt att jag trodde att "håller jag kvar så bryter jag nacken". Det var en rejäl vurpa som då finns på film. När jag fått den på mailen kanske jag lägger upp den här. :P
Sedan var det Roslagsloppet, som vanligt kul att titta på och båtarna åkte vääääldigt när vår båt. Kul.
Sedan åt vi gott och drack gott igen... och därefter blev jag faster till en lite Thea. 18.02. Jag har numera en brorsdotter som jag är mycket stolt över. Thea Cecilia Rut. Thea kom som Ronja Rövardotter. Med ett helvetes oväder. Det blixtrade och dundrade i ett. Som en ravelampa blinkade det. Mysigt och läskigt på samma gång måste jag säga. Jag låg som in boll under täcket och kikade fram, ut mot havet som stundtals lyste upp av en blåljus blixt och stundtals var svart som kol. Otroligt.
Snacka om dunderhelg.
Så idag hälsade vi på Thea. Underbart söt och underbart liten. Henne ska jag skämma bort!! :D

I morgon ska jag till Kalmar och titta på några lägenheter. Spännande!!
Kanske stannar en natt hos kusinerna i Norrköping sedan. Vi får se.
På tisdag ska jag hur som helst till Olivia. Längtar.




Lånad bild från google.



Thea fick presenter av oss idag, dock ingen nalle.
Men en body, en liten gosesak och en napp.


/Mandy



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0