Blixtstart - tröstar med glass

Men Tjaaa
(det lät drygt va? ;P )

Idag var det dags för "första" dagen i skolan. Första dagen på utbildningen till Sjöingenjör.
Jag var så nervös i morse att jag inte kunde äta något och när jag körde bilen till skolan var det som att jag hade glömt hur man växlade och hur vägen gick till centrum. Jag var toknervös. Men ganska snabbt började jag prata med några killar (finns inte såå många tjejer i klassen) och då kändes det genast bättre.
Vi fick massor av information och gå rundvandring på skolan, kolla in simulatorerna och gå ombord på Kalmare Nyckel.
I morgon börjar lektioner som matte, sjukvård och hälsa, och massa annat tekniskt och svåra saker. Jag har knappt koll själv.

När jag kom hem sedan och satte igång datorn så insåg jag att den behövde laddas, inget konstigt med det, men när jag satte in sladden sa det pang och en jätteblixt ut kontakten lyste upp rummet.... nej.. inte riktigt så kanske men jag blev bra förvånad. Och hade jag haft fingrarna lite närmare så hade jag fått en rejäl stöt. Så efter att ha kollat propparna osv, så kunde jag konstatera att det var laddaren det var fel på. Dumma!! Så jag fick åka och köpa en ny. 899 kr kostade den, BLÄÄÄ!!!! Så för att trösta mig gick jag och köpte glass... En sån där rund förpackning med daimglass.

Nu ska jag ta en dusch och gå och lägga mig. Är toktrött!!


(har lite problem med internet så jag lägger upp någon bild i morgon istället)

Kram
/Mandy



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0